VIJESTI O FESTIVALU FILMSKI PROGRAM DOGAĐANJA ULAZNICE PRESS VOLONTERI ARHIVA ENGLISH  
Zakon i šaka / Prawo i piesc
Jerzy Hoffman, Edward Skórzewski, Poljska, 1964.
Redatelj: Jerzy Hoffman, Edward Skórzewski
Scenarist: Jozef Hen
Produkcijska kua: Kamera Film Unit
Direktor fotografije: Jerzy Lipman
Montaa: Ludmila Godziaswili
Glazba: Krzysztof Komeda
Glumci: Gustaw Holoubek, Zofia Mrozowska, HannaSkarzanka, Wieslaw Golas
Format: video
Duina: 98'

Sinopsis
Film govori o Andrzeju Kenigu, koji stiže u ovaj novi dio Poljske nakon što je oslobođen iz koncentracijskog logora. Želio bi tu otpočeti novi život i traži posao. Naposljetku mu dopuštaju da se pridruži skupini muškaraca koju predvodi ‘doktor’, a koja ima zadatak brinuti da oprema i roba zaostala iza Nijemaca bude neoštećena predana novim vlastima, tako da ih poljski povratnici s Istoka mogu preuzeti. Ispostavlja se, međutim, da Kenigovi drugovi, neki od njih ogrubjeli od ratnih nedaća, gledaju na to kao na priliku za bogaćenje. Kenig im se mora suprotstaviti u neravnopravnoj borbi, koja podsjeća na Zinnemannov film 'Točno u podne' (1952.). No, autori ovog poljskog vesterna nisu za vrijeme radnje odabrali ‘točno u podne’, već noć, u skladu s tradicijom njemačkog ekspresionizma i poljske filmske škole (npr. Wajdin ‘Kanal’ iz 1957), koji su utjecali na redatelje Hoffmana i Skórzewskog.

ivotopis redatelja
Jerzy Hoffman (1932., Poljska) filmsku je karijeru započeo kratkim dokumentarcima koje je snimao s Edwardom Skórzewskim. Hoffman je režirao nekolicinu od najuspješnijih poljskih superprodukcija, poput 'Pana Wolodyjowskog' (1969.), 'Potopa' (1974.) i 'Ognjem i mačem' (1999.).

Edward Skorzewski (1930.-1991., Poljska) jedan je od najboljih poljskih dokumentarista, poznat uglavnom po tzv. Crnoj seriji, koju je snimao s Jerzyjem Hoffmanom. Crna serija prekinula je s utopijskom vizijom i nije se libila pozabaviti društvenim problemima poput vandalizma, prostitucije, alkoholizma, nezaposlenosti i zlostavljanja djece.


Mjesto i vrijeme projekcije: ZAGREBAÈKI PLESNI CENTAR, Utorak, 18.10. u 18:00h

Slika 1 Slika 2