VIJESTI O FESTIVALU FILMSKI PROGRAM DOGAĐANJA ULAZNICE PRESS VOLONTERI ARHIVA ENGLISH  

PREDAVANJE MOVING DANES


PONEDJELJAK 17.10. / 9.30 SATI / ZAGREBAČKI PLESNI CENTAR (ILICA 10)
(U sklopu predavanja je projekcija filma Soba 304, KINO EUROPA, Ponedjeljak, 17.10. u 15 sati)

 

Zagreb Film Festival i ove je godine prepoznao važnost edukativnih radionica. Danski filmski institut, Veleposlanstvo Kraljevine Danske u RH i MEDIA desk Danske u suradnji s Hrvatskim audiovizualnim centrom i MEDIA deskom Hrvatske otkrit će tajne uspjeha danskoga filma u okrilju manifestacije jedinstvenoga naziva - Moving Danes.
Danska je kinematografija u usponu bilo da se radi o međunarodnim priznanjima (Zlatna palma 1991. i 1992. godine te Oscar 1997., 1998. i 2011. godine; posljednji je osvojio film 'U boljem svijetu' redateljice Susanne Bier) ili o značajnom napretku nacionalnih razmjera. U usporedbi s drugim europskim filmskim industrijama, danski filmovi dobro kotiraju i na nacionalnome tržištu čineći 23% udjela u cjelokupnoj gledanosti.

Lars von Trier, Thomas Vinterberg, Susanne Bier samo su neka od imena koja se kriju iza Dogme 95, filmskog manifesta proglašenog devedesetih godina. Uspješnom distribucijom i izvozom filmova kao što su 'Antikrist' (2009.), 'Submarino' (2010.), 'U boljem svijetu' (2010.) upravo je taj pokret stekao zasluge za međunarodno pozicioniranje danskih filmova.

Danski filmski institut, krovna državna agencija, odgovorna je za podupiranje, osnaživanje i očuvanje danske kinematografske kulture. Raspon djelokruga Instituta obuhvaća niz zadaća od sudjelovanja u razvoju i proizvodnji igranih, kratkih i dokumentarnih filmova do njihove distribucije i promidžbe, uključujući upravljanje nacionalnim filmskim arhivom i kinotekom.
Navodeći specifičnosti danske filmske industrije bitno je istaknuti i kvalitetnu edukaciju što je pruža Danska filmska škola kao i obrazovne alternative koje omogućuju Superior 16, Europski filmski koledž u Ebeltoftu te filmski i medijski smjer Fakulteta u Kopenhagenu.

Osim Danskoga filmskog instituta, veliku ulogu u pozicioniranju/produkciji, promidžbi i distribuciji suvremenih danskih filmova imaju i televizijske kuće poput DR i TV2.
O primjerima uspješne danske prakse govorit će Claus Ladegaard, voditelj Odjela razvoja i produkcije pri Danskome filmskom institutu, Vinca Wiedemann, kreativna producentica produkcijske tvrtke Zentropa, Birgitte Stærmose, redateljica filma Soba 304, marketinški stručnjak Philip Einstein Lipski, redatelj Michael Noer te predstavnik televizijske kuće DR Ingolf Gabold.

Pridružite nam se 17. listopada 2011. godine u 9:30 sati u prostorijama Zagrebačkoga plesnog centra (Ilica 10) i doživite šarmantnu snagu danskoga filma!

Veselimo se Vašemu dolasku!

PREDAVAČI:

Claus Ladegaard, Vinca Wiedemann, Birgitte Stærmose, Philip Einstein Lipski, Michael Noer, Ingolf Gabold

Claus Ladegaard, magistar iz područja komunikacije, voditelj je Odjela za razvoj i produkciju pri Danskome filmskom institutu, glavnome tijelu za financiranje filmova u Danskoj, koje na godišnjoj razini podupre 20-25 igranih i 30-35 dokumentarnih filmova, kao i određen broj TV-drama, filmova s potencijalom, računalnih igrica i produkcijskih radionica. Radio je kao redatelj i producent dokumentarnih filmova, programa tzv. 'zbiljske televizije' i igranih filmova te kao konzultant i predavač iz područja filma, televizije i radijske djelatnosti u Danskoj. Deset je godina bio producent i partner u produkcijskoj tvrtki Easy Film A/S te član Upravnoga odbora Udruženja danskih filmskih producenata. Predsjednik je Upravnoga odbora Filmskoga i televizijskog nordijskog fonda.

 

Vinca Wiedemann diplomirala je filmsku montažu na Državnoj filmskoj školi u Danskoj. Tijekom njezina rada u Danskome filmskom institutu u svojstvu savjetnice za ocjenjivanje filmova u kategoriji razvoja i produkcije, pojedini su odobreni filmovi bili nominirani ili su osvojili čitav niz istaknutih nagrada na značajnim međunarodnim filmskim festivalima – Sundanceu, u Berlinu, Veneciji, Cannesu, San Sebastianu – primjerice: 'Talijanski za početnike' (Lone Scherfig), 'Otvorena srca' (Susanne Bier), 'Dogville' (Lars von Trier). Obnašala je dužnost prve umjetničke voditeljice novoga produkcijskog projekta New Danish Film Screen pri Danskome filmskom institutu naglašavajući važnost nekonvencionalnoga i inovativnog pristupa kao nužnoga preduvjeta za unošenje duha promjene u danski film. U ime Filmskoga i televizijskog nordijskog fonda i pet nordijskih filmskih instituta izradila je izvješće 'Umjetnost samostalnog donošenja odluka'. U suradnji s producenticom Sisse Graum Jorgensen iz produkcijske kuće Zentropa radila je na dugometražnom filmu 'Obitelj' redateljice Pernille Fischer Christensen, koji je bio u službenoj selekciji Međunarodnoga filmskog festivala u Berlinu te je dobitnik nagrade Fipresci i nagrade za naraciju u Los Angelesu 2010. Godine 2011. radila je kao scenaristički supervizor na 'Melankoliji' Larsa von Triera te je trenutačno angažirana na scenariju za njegov sljedeći igrani film 'Nymphomaniac'. Savjetnica je i predavačica na međunarodnim filmskim institutima i školama o filmskoj politici, razvoju, pisanju scenarija i umjetničkoj suradnji te je viša savjetnica za područje filma i filmske politike pri Think Tanku Europske unije.

 

Birgitte Stærmose magistrirala je primijenjene i medijske umjetnosti Sveučilišta Temple. 'Soba 304' njezin je prvi dugometražni film. Film iz ljubavi, zasnovan na scenskome monologu, koji tematizira prištinsku djecu s ulice, ovjenčan je posebnim priznanjem na Berlinaleu, nagradom Europske filmske akademije na Međunarodnome filmskom festivalu u Rotterdamu, nagradom mladih na Filmskome festivalu u Briveu, posebnim priznanjem žirija na Međunarodnome filmskom festivalu u Melbourneu, nagradom za najbolji kratki film na Međunarodnome filmskom festivalu u Stockholmu i nagradom Danske akademije za najbolji dokumentarni film te je bio nominiran za najbolji europski kratki film u kontekstu nagrada Europske filmske akademije 2010. godine. I drugi njezini kratki filmovi također su postigli zapažene rezultate svjetskih razmjera. 'Mali odroni', film koji se temelji na kratkoj priči književnice Joyce Carol Oates, dobio je nagradu kao najbolji europski kratki film na Međunarodnome filmskom festivalu u Edinburghu 2003. godine te je bio nominiran za najbolji europski kratki film u okviru Europske filmske akademije. Film 'Osnove privlačnosti', u čijoj je pozadini priča o Sophie (preuzeta iz ciklusa priča o četiri žene), nakon međunarodne premijere na Sundanceu 2007. godine kandidiran je za nagradu MOMA-e u New Yorku u kategoriji novih redatelja/novih filmova te je osvojio nagradu ARTE na Međunarodnome filmskom festivalu u Dresdenu. Trenutačno radi na razvoju dvaju dugometražnih filmova: radnju 'Ljepotica' smjestila je u okružje albanskih turbofolk pjevačica, dok 'Julijino lice', na kojem će surađivati s dramaturgom Peterom Asmussenom, koji je između ostaloga poznat po svom radu na filmu 'Lomeći valove', predstavlja modernu filmsku inačicu 'Gospođice Julije' Augusta Strindberga.

 

Philip Einstein Lipski rođen je u Danskoj 1974. godine. Od 2000. do 2007. radi kao copywriter u različitim reklamnim agencijama. Radio je na promociji filmova kao što su danski hitovi 'Terribly Happy', 'Terkel in Trouble', 'Journey to Saturn', 'Armadillo' te švedsko-danske Milenijske trilogije: 'Muškarci koji mrze žene', 'Djevojka koja se igrala vatrom' i 'Kule u zraku'. Lipskijev prvijenac je igrani film 'Ronal The Barbarian' snimljen u 3D tehnologiji, koji je režirao zajedno s Thorbjørnom Christoffersenom i Krestenom Vestbjergom Andersenom.

 

Michael Noer diplomirao je na Državnoj filmskoj školi u Danskoj. Autor je nekoliko nagrađivanih dokumentarnih filmova. Godine 2010. snimio je, zajedno sa suredateljem Tobiasom Lindholmom, svoj prvi igrani film 'R' zatvorske tematike. Riječ je o modernom hibridu dokumentarnog snimanja i fikcije. Kombinacijom spoznaja arhivskoga istraživanja i postavljanjem bivših zatvorenika u različite uloge, film postiže vjerodostojan doživljaj straha uzrokovanoga boravkom u zatvoru. Michael Noer će pojasniti pojam hibridnoga snimanja kao i način na koji ga on sam te njegova generacija danskih filmskih stvaralaca koriste i ukalupljuju u filmove. Potencijal hibridnoga snimanja nije sadržan samo u ostvarivanju snažnoga dojma realnosti već i u činjenici da je, u skladu s trendovima ove dogme, s vrlo malo financijskih sredstava ili gotovo bez njih moguće snimiti film. U fazi pretprodukcije su mu filmovi ’Sjeverozapad’, govori o zločinima mladih, i ’Ključ kuće s ogledalima’, koji je snimljen u domu za starije i nemoćne osobe. Oba se filma, kao i debitantski ’R’, temelje na prethodnim istraživanjima te na metodi postavljanja iskusnoga glumca u stvarno okruženje. Osim igranoga filma ’R’ (s Tobiasom Lindholmom), 2010. godine snimio je, uz vrlo malen proračun, ’Božjega sina’ (s Khavnom de la Cruzom). Godinu 2009. obilježio mu je dokumentarni film ’Divlja srca’ te interaktivna internetska serija za tinejdžere ’Doxwise’, koju je ostvario u suradnji s MySpaceom (www.doxwise.dk), dok je godinu dana ranije snimio dokumentarni film ’Vesterbro’.

 

 

Ingolf Gabold rođen je u Njemačkoj 1942. godine. Danski je skladatelj. Diplomirao je na danskoj Kraljevskoj glazbenoj akademiji. Trenutačno je voditelj dramskog odjela na danskoj nacionalnoj televiziji DR. Zaslužan je za sve velike TV drame koje su na toj televiziji zadnjih godina prikazane.

 

 

 



MEDIA DESK DENMARK LOGO

 

MEDIA DESK CROATIA LOGO